ناگفته های ابوالفضل پورعرب درباره سینمای دهه ۷۰ | اظهار نظر درباره شهاب حسینی و نوید محمدزاده | پول می دهند تا فیلمنامه و نقش برای خودشان بنویسند
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۴۱۷۸
به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل پورعرب در تازه ترین گفتگوی تصویری با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات با بیان خاطراتی از فیلم های دهه ۷۰ که او به نوعی قهرمان آن فیلم ها محسوب می شد، به نکات جالبی اشاره کرد که بخش هایی از آن در ادامه آمده است.
جیرانی: تو به هر حال بعد از جمشید هاشم پور قهرمانی بودی که با فیلم عروس و آغاز دهه ۷۰ وارد سینما شدی و به هر حال نماینده تحول در قهرمانی در سینمای ایران هستی.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پورعرب: من خودم مسیر خودم را پیش بردم. در حقیقت من قهرمان خودم بودم.
جیرانی : اما تو قهرمان نرگس هم هستی. در نرگس زنی میانسال عاشق توست.
پورعرب: من کاری نکرده بودم که او عاشق من شود. او عاشق من بود بدون اینکه من تلاشی بکنم. پس در همان فیلم هم من قهرمان خودم بودم. نرگس فیلم بسیار سخت و پیچیده ای بود. من در بسیاری از صحنه ها مستاصل می شدم و نمی دانستم باید چه بازی داشته باشم. به همین دلیل مدام در حال مشورت با خانم بنی اعتماد بودم همینطور با خانم فرجامی. بازی و نقش فریما فرجامی بسیار خاص بود و من باید طوری بازی می کردم که همه چیز به اندازه دیده شود.
پورعرب : به هر حال بسیاری از ساده ترین امکانات امروز در اختیار نسل بازیگران ما به عنوان جوان اول سینما نبود.
جیرانی: «چند می گیری گریه کنی» آخرین فیلم تو در سینماست؟
پورعرب: نه من دو فیلم توقیفی هم دارم. «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری و «غیبت موجه» کاری از عباس رافعی. که هردو در شرایطی که آماده اکران بودند به دلایل غیرقابل قبولی توقیف شدند.
جیرانی: تو شرایط امروز سینما را دیگر دوست نداری؟
پورعرب: واقعا دوست ندارم. ما نیاز به تحولی در حد رنسانس در سینما داریم.
جیرانی: قهرمان های سینمای امروز را چگونه می بینی؟ نوید محمدزاده و شهاب حسینی
پورعرب: نوید محمدزاده و شهاب حسینی بسیار عالی اند حتی نسل جدیدتری مثل ساعد سهیلی هم در حال رشد و تبدیل شدن به ستاره است اما مشکل اینجاست که وقتی نقش و تیپ ها دیده می شود همان ها تکرار می شود. و هیچ جایی برای عرض اندام دیگران نیست. چرا آتیلا پسیانی نباید به عنوان نقش اول یا نقش اصلی در سینمای امروز نباشد.
او ادامه داد: بیشترین دلیل آن این است که متاسفانه در شرایط فعلی در سینما پول می دهند فیلمنامه و نقش برای خود می نویسند و بازی می کنند.
کد خبر 680700 برچسبها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران شهاب حسینی (بازیگر) نويد محمدزادهمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران شهاب حسینی بازیگر نويد محمدزاده شهاب حسینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیتهای اجتماعی
پوران درخشنده که این روزها دو پروژه سینمایی و ادبی را همزمان پیش میبرد، در گفتوگو با خبرنگار سینما صبا، گفت: همچنان در حال نگارش رمان «مادرم ایران» هستم.
او درباره این کتاب که پیشتر اعلام شده بود آن را بر مبنای زندگی مادرش مینویسد، اظهار داشت: کار نگارش این رمان در مراحل آخر خودش است و پس از انتشار کتاب، مقدمات تولید یک سریال برای شبکه نمایش خانگی بر اساس آن آغاز خواهد شد.
کارگردان تحسین شده «پرنده کوچک خوشبختی»، «شمعی در باد» و «هیس! دخترها فریاد نمیزنند» همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه جدید سینماییاش گفت: همچنان در تدارک ساخت فیلم «عشق» با موضوع مهاجرت هستم.
او که عضو انجمنهای فیلمسازان زن آمریکا و کارگردانان مستقل آمریکاست و در سال ۱۳۷۷، فیلم «عشق بدون مرز» را به عنوان محصول مشترک در آمریکا با حضور ۴۰ بازیگر آمریکایی و ۱۰ بازیگر ایرانی ساخته بود، درباره کتسنیگ فیلم تازه خود اظهار داشت: مذاکره با بازیگران مدنظر ایرانی و خارجی ادامه دارد و هنوز با کسی توافق نهایی حاصل نشده است.
درخشنده که غالبا در کارهای داستانی خود نیز به مبنای پژوهش و مستندنگاری وقایع توجه میکند، درباره این که «عشق» تا چه حد بر اساس ماجراهای واقعی پیش میرود، گفت: بله، این بار هم مثل همیشه کار بر مبنای واقعیتهای اجتماعی شکل میگیرد.